Mat & Bakning

Lindas Bakskola & Matskola

Lindas Bakskola & Matskola har funnits sedan 2014, drivs av Linda Andersson och är en av Sveriges största bloggar inom bakning, matlagning. Linda vill med sin blogg och Instagramkonto inspirera besökarna att baka och laga mat men även ge en inblick i livet som fembarnsmamma. Recepten i bloggen förklaras med steg-för-stegbilder vilket gör dem lätta att följa.

Bloggens inriktning:
MatlagningBakning
Målgrupp:
94% Kvinnor
6% män
28% i åldern 25-34 år
90% från Sverige
Matskola
Instagram – 106k

ArgaSkånskaMän

Tim & Danny driver Youtube-kanalerna ArgaSkånskaMän, SkånskaDubbningar och har sin egen webbshop SLASK.gg.

ArgaSkånskaMän består till 60% av datorspel och resterande 40% så jagas det efter bästa hamburgaren, filmas från egenanordnade LAN, lagas mat, testas sporter, utförs blindtester och åks på resor med anknytning till datorspel eller esport.

SkånskaDubbningar är en kanal där film, serier och sport dubbas till Sveriges härligaste dialekt: Skånska.
Top Model, Fotbolls-EM, Star Wars och Game of Thrones är bara några serier som blivit översatta till skånska av Tim & Danny.

Största delen av målgruppen är mellan 18-34 år gamla och jargongen är därefter med stort fokus på skämt och skratt.

Även om Youtube-kanalerna fokuserar på att locka till skratt så har Tim & Danny stort intresse för design och mode, något som kommer till liv genom SLASK.gg – En webbshop som till 100% drivs av Tim & Danny.

Målgrupp:
Män 94%
Kvinnor 6%
Majoriteten av följarna är i åldern 18-34 år
Sverige 98%

zeina-mourtada

Zeinas Kitchen

Zeina Mourtada driver en unik matblogg med recept från större delar av världen. 2018 släppte hon sin första kokbok ”Recept från Mellanöstern”. Hon har medverkat i SVTs program ”Timjan, Tupp och Tårta” och lagat mat i TV4 Nyhetsmorgon. Zeina vann även Allt om mat’s Stora Matpris 2018.
MÅLGRUPP:
Kvinnor 89%, män 11%
60% 25-44 år
Sverige 90%

Underbara Clara

Clara Lidström ”UnderbaraClara” är känd för sin blogg men även för regelbunden medverkan i SVT och Sveriges Radio. Clara bor på landet utanför Umeå med sin man och två barn samt hunden Melker. Tillsammans driver de ett litet jordbruk. Clara har även släppt flera barnböcker inom mat, odla och skapa.

Bloggen fokuserar på:
Inredning, pyssel och hemmaliv (här ryms renovering, målarfärg, tapetföretag
EKO-fokus: Ekomat, byggnadsvård, ekosmink, ekoinredning, skor och kläder.
Samhällsengagemang: Kampanjer för exempelvis Svenska Kyrkan, Unicef, WWF, Skolverket etc.
Mat: Recept, råvaror, tips och guider som rör matlagning.
Odling och trädgård: Alltifrån grönsaksodling till blomsterrabatter, växthus och vackra planteringar.
Barnliv: Inredning och kläder, mat, pedagogiska böcker och spel. Produkter för ett bättre familj/mammaliv
Kläder och skönhet: Mode, skor och kläder – gärna med fokus på kvalitet och hållbarhet och eller eko.
MÅLGRUPP:
94% kvinnor och 6% män
67% av följarna är 25-44 år
77% Sverige

Jennys Matblogg

JennysMatblogg.nu är Skandinaviens största matinfluencer. Bloggen drivs av Jenny Warsén som är en fyrabarnsmamma från Växjö.
JennysMatblogg har många följare och fått en hög populäritet på grund av många känner igen sig i Jennys liv. Hon inspirerar och tipsar om enkla recept som gör ett stressigt vardagsliv enklare. Allt från hela veckomenyer till recept och inspiration för fest och kalas.
Från att ursprungligen enbart fokusera på mat och bakning har bloggen med åren blivit mer av en livsstilsblogg som följer Jennys liv, hem och resor med familjen.

Bloggens inriktning:
MatlagningBakning
Resor
Äta ute / Restaurang
Hem & Inredning
Skönhet
Målgrupp:
85% Kvinnor
15% män
68% i åldern 18-44 år
84% från Sverige

Håll dig uppdaterad!

Håll koll på det senaste inom sociala medier och influencer marketing genom att prenumerera på vårt nyhetsbrev!