Native annonsering

Med native annonsering har du möjligheten att nå ut med ditt budskap på ett annat sätt än med traditionell banner annonsering eller display. Native annonsering ger utrymme för redaktionellt innehåll tillsammans med bild som på ett tydligare och mer tilltalande sätt tar kundens uppmärksamhet. Innehållet är ofta intressant och problemorienterad text som löser ett problem eller behov som lockar till klick och engagemang.

Det har visat sig att native annonsering har 53% högre tittarfrekvens som resulterar i 60% högre konvertering, dessutom genererar native annonsering cirka 18 % köpintuition hos läsarna och kan lyfta ditt varumärke och varumärkeskännedom med 80%.

Du kan lära dig så mycket om dina kunder om du väljer att genomföra native annonsering, det gäller dock att ha tålamod. Genom statistiken från native annonsen och trafiken till er egna får du tydliga indikationer på att annonseringen ger resultat. Det går även att redigera och spetsa till innehållet i native annonsering så att du kan se vad som engagerar din målgrupp bäst så att du kan lära känna dem utan och innan. På grund av detta bör du se native annonsering som ett mer långsiktigt projekt för att få ut så mycket som möjligt. Hör av dig så berättar vi mer och hjälper dig med din native annonsering.

native annonsering