Mat & Bakning

Matkoma

Matkomas största plattform är Youtube där dom skapar engagerande innehåll relaterat till Mat. Dom har ett stort inslag av humor in sina publiceringar.

Mycket handlar om hur mycket dom kan äta under vissa förusättningar. Kan dom äta upp allt i en någons kyl, äta allt på en mack?
MÅLGRUPP: Män 69% Kvinnor 31%
ÅLDER: 50% är 25-34 år
ORT: Stockholm 9%

Filip Poon

När Filip deltog i Sveriges Mästerkock 2015 blev han inte bara en stor favorit hos tittarna, utan även hos juryn. En av hans rätter rörde juryn till tårar och jurymedlemmen Markus Aujalay erbjöd Filip jobb i direktsändning. Efter programmets slut började han att jobba på Markus restaurang Winterviken i Stockholm. Kort därefter blev Filip antagen till det regionala kocklaget Stockholm Culinary Team, ett lag som också tog guld i OS 2016. Idag frilansar Filip och driver den snabbt växande matkanalen Filip Poon på YouTube. Han är en matinspiratör av rang som brinner för att inspirera människor att bli mer kreativa i köket.
MÅLGRUPP (Instagram):
KÖN: Kvinnor 51% män 49%
ÅLDER: 37% – 25 – 34 år
LAND: Sverige 71%:
STAD: Stockholm 14%

Baka med Frida

Frida Skattberg, som driver bloggen Fridas Bakblogg och Instagramkontot Baka med Frida, är 25 år gammal och bor på Gotland.
Hon har bloggat till och från i 10 år och drömmen har alltid varit att inspirera och sprida bakglädje.
Fridas följare beskriver hon som engagerade, glada, trogna och otroligt kärleksfulla.
MÅLGRUPP:
Kvinnor 93%, män 7%
38% 25-34 år
Sverige 84%

Camilla Hamid

Camilla Hamid har levererat smaskiga recept sedan 2015 och sedan dess blivit flerfaldigt prisbelönad med Influencerpriset och Årets matinstagrammare som Allt om Mat delar ut.
Camilla, som driver Instagramkontot @camillahamid, har bakat så länge hon kan minnas. Ska det fikas så ska det fikas ordentligt! Kladdiga kladdkakor, krämiga cheesecakes och generöst dekorerade bakverk är det som syns mest när Camilla delar med sig av sina recept.
Hon har även bloggen My Kitchen Stories.

Inriktning:
MatlagningBakning
Målgrupp:
93% Kvinnor
7% män
40% i åldern 25-34 år
80% från Sverige

Håll dig uppdaterad!

Håll koll på det senaste inom sociala medier och influencer marketing genom att prenumerera på vårt nyhetsbrev!