Matkoma

Matkoma är en svensk YouTube-duo från Göteborg som grundades 2016 av Anton och Adam. Genom att äta stora mängder mat har barndomsvännerna lyckats bygga en gedigen och engagerad tittarskara som följer deras YouTube-kanal Matkoma.

Lockar till miljonpublik

En del av dessa utmaningar har bestått av att äta så stor mängd mat som möjligt, något som kan resultera i just “matkoma”. De har även publicerat smaktester och produktjämförelser.

Mer om matkoma

Instagram

Följare: Cirka 40 000
Räckvidd: 38 900 på Reels, 34 600 på inlägg och 10 900 på stories i snitt
Exponeringar: 40 000 på inlägg och 11 000 på stories i snitt
Uppspelningar: 42 000 på Reels

Youtube

Prenumeranter: Cirka 351 000
Exponeringar: 17 900 000
Visningar: 1 600 000
Unika tittare: 421 000

Demografi

Målgrupp: Män 70 % Kvinnor 30 %
Ålder: 25-34 % - 46 %
Ort: Göteborg 8 %

Håll dig uppdaterad!

Håll koll på det senaste inom sociala medier och influencer marketing genom att prenumerera på vårt nyhetsbrev!