Mat & Bakning

Matkoma

Matkomas största plattform är Youtube där dom skapar engagerande innehåll relaterat till Mat. Dom har ett stort inslag av humor in sina publiceringar.

Mycket handlar om hur mycket dom kan äta under vissa förusättningar. Kan dom äta upp allt i en någons kyl, äta allt på en mack?
MÅLGRUPP: Män 69% Kvinnor 31%
ÅLDER: 50% är 25-34 år
ORT: Stockholm 9%

Filip Poon

När Filip deltog i Sveriges Mästerkock 2015 blev han inte bara en stor favorit hos tittarna, utan även hos juryn. En av hans rätter rörde juryn till tårar och jurymedlemmen Markus Aujalay erbjöd Filip jobb i direktsändning. Efter programmets slut började han att jobba på Markus restaurang Winterviken i Stockholm. Kort därefter blev Filip antagen till det regionala kocklaget Stockholm Culinary Team, ett lag som också tog guld i OS 2016. Idag frilansar Filip och driver den snabbt växande matkanalen Filip Poon på YouTube. Han är en matinspiratör av rang som brinner för att inspirera människor att bli mer kreativa i köket.
MÅLGRUPP (Instagram):
KÖN: Kvinnor 51% män 49%
ÅLDER: 37% – 25 – 34 år
LAND: Sverige 71%:
STAD: Stockholm 14%

Bild på Camilla Hamid

Camilla Hamid

Camilla Hamid har levererat smaskiga recept sedan 2015 och sedan dess blivit flerfaldigt prisbelönad med Influencerpriset och Årets matinstagrammare som Allt om Mat delar ut.
Camilla, som driver Instagramkontot @camillahamid, har bakat så länge hon kan minnas. Ska det fikas så ska det fikas ordentligt! Kladdiga kladdkakor, krämiga cheesecakes och generöst dekorerade bakverk är det som syns mest när Camilla delar med sig av sina recept.
Hon har även bloggen My Kitchen Stories.

Inriktning:
MatlagningBakning
Målgrupp:
93% Kvinnor
7% män
40% i åldern 25-34 år
80% från Sverige

Bild på Linda

Lindas Bakskola & Matskola

Lindas Bakskola & Matskola har funnits sedan 2014, drivs av Linda Andersson och är en av Sveriges största bloggar inom bakning, matlagning. Linda vill med sin blogg och Instagramkonto inspirera besökarna att baka och laga mat men även ge en inblick i livet som fembarnsmamma. Recepten i bloggen förklaras med steg-för-stegbilder vilket gör dem lätta att följa.

Bloggens inriktning:
MatlagningBakning
Målgrupp:
94% Kvinnor
6% män
28% i åldern 25-34 år
90% från Sverige
Matskola
Instagram – 106k

En bild på duon Tim och Danny från ArgaSkånskaMän. De ler in mot kameran och medan Tim har på sig en rosa keps och Danny har på sig en grön keps. Tim håller armarna i kors i en grå tröja med tryck på och Danny har en vit T-shirt med tryck på.

ArgaSkånskaMän

Tim & Danny driver Youtube-kanalerna ArgaSkånskaMän, SkånskaDubbningar och har sin egen webbshop SLASK.gg.

ArgaSkånskaMän består till 60% av datorspel och resterande 40% så jagas det efter bästa hamburgaren, filmas från egenanordnade LAN, lagas mat, testas sporter, utförs blindtester och åks på resor med anknytning till datorspel eller esport.

SkånskaDubbningar är en kanal där film, serier och sport dubbas till Sveriges härligaste dialekt: Skånska.
Top Model, Fotbolls-EM, Star Wars och Game of Thrones är bara några serier som blivit översatta till skånska av Tim & Danny.

Största delen av målgruppen är mellan 18-34 år gamla och jargongen är därefter med stort fokus på skämt och skratt.

Även om Youtube-kanalerna fokuserar på att locka till skratt så har Tim & Danny stort intresse för design och mode, något som kommer till liv genom SLASK.gg – En webbshop som till 100% drivs av Tim & Danny.

Målgrupp:
Män 94%
Kvinnor 6%
Majoriteten av följarna är i åldern 18-34 år
Sverige 98%

Håll dig uppdaterad!

Håll koll på det senaste inom sociala medier och influencer marketing genom att prenumerera på vårt nyhetsbrev!

En bild som visar en laptop där det står influencer.