Gaming & Tech

Bild på Maurice "L22" i profil

L22

Maurice driver gamingkanalen ‘L22’ och har sen ett år tillbaks startat upp sin nya kanal ‘Maurice Hill’ med stor fokus på bilar och lifestyle.

Målgruppen är mellan 8-20 år gamla och för Maurice är det alltid viktigt att vara positiv, följarna ska kunna klicka in på en video och veta att det kommer vara skön stämning och att de kan släppa allt annat i världen under de 15 minuter de tittar på videon.

I dagsläget bor han i småstaden Avesta i Dalarna efter att ha växt upp i innerstan i Stockholm. Han bor tillsammans med sin sambo Regina som också är anställd i bolaget, hon är ofta med i videor och på sociala medier.

Gamingkanalen L22 består av de senaste och bästa spelen samt nyheter kring gamingvärlden. Mycket tester på gamingprylar, unboxings samt gamingrelaterat innehåll. På den andra kanalen är det raka motsatsen. Maurice Hill-kanalen består av vloggar och tester samt mycket bilar som en stor del av kanalen kretsar kring. Resor och mat är också ofta förekommande på kanalen.

Målgrupp:
Män 90%
Kvinnor 10%
Majoriteten av följarna är i åldern 18-24 år
Sverige 92%

Bild på Anniefuchsia

AnnieFuchsia

AnnieFuchsia har streamat sedan sommaren 2014 och blev partner på Twitch december 2014. Innan streaming studerade AnnieFuchsia till civilingenjör i datateknik på KTH men tog ett uppehåll 2014 och resten är historia som man säger.

Det är viktigt för Annie att skapa en plats där folk kan känna sig välkomna, och ha kul ihop. Mycket fokus läggs på communityn, både på IRL-events som Dreamhack och online som Subscriber Days.

Hon streamar alla typer av spel men hennes main är World of Warcraft men hon spelar allt från gamla spel till nya utgåvor. Det viktiga är att spelet har en uppslukande story och att hon har kul när hon spelar samt att hennes community gillar det. När hon streamar vill hon skapa en ”fristad” där spelet är en del men att hennes community får vara delaktiga och främja positivitet. Vilket syns i hennes engagement rate som är väldigt hög jämfört med andra.

Annie kan producera rörligt material och klippa själv, och hon streamar främst på TWITCH.

Målgrupp:
Män 92%
Kvinnor 8%
Majoriteten av följarna är i åldern 18-34 år
Sverige 50%, USA 50%

En bild som visar Michi när hon gamear vid en dator.

Michi

Michi började streama 2013 och har gjort det på heltid i tre år. Hon beskriver sig själv som en väldigt glad och positiv tjej med en väldigt sprallig personlighet samt beskriver sin community som oerhört varm och välkomnande. Det är ofta som Michi utbrister i skratt eller glädjetårar och får verkligen sina tittare på gott humör.

Hennes följarskara befinner sig främst i USA samt Sverige och hennes streams är primärt på engelska. De som följer henne på hennes sociala medier samt kollar på hennes streams är främst män i åldrarna mellan 20-35. Hon älskar spel med fart och action men du kan även se henne dansa loss på sina streams till mer fysiska spel.

Att hålla sig i form och god hälsa är en viktig del av hennes mål i livet och Michi framhäver detta gärna i sina inlägg på sociala medier vilket inspirerar hennes tittare att leva ett sunt liv och att ha kul.

Målgrupp:
Män 85%
Kvinnor 15%
Majoriteten av följarna är i åldern 18-34 år
Sverige 50%, USA 50%

Matinbum

Mattias/Martin är personen bakom Youtube- och Twitch-kanalen “Matinbum”. Han är 24 år gammal och är aktiv på Youtube, Twitch, Instagram och Twitter.

Matinbum har gjort videos på Youtube sedan 2013, där huvudfokuset är på gamingvideos med roliga inslag. Förutom gamingvideos så gör Matinbum videos där han läser följarnas kommentarer, svarar på deras frågor och på andra sätt engagerar sig med sitt community.

Matinbums följare följer hans content för att det sticker ut och utvecklas konstant. Det finns alltid ett lager av sarkastisk humor och skämtsamhet som uppskattas av både yngre tittare och äldre. Det är ett stort spann på åldern hos Matinbums följare. Majoriteten är barn och tonåringar men personer över 20 år tittar och det är dessutom många vuxna som tittar tillsammans med sina barn.

Matinbum har 4,8 miljoner visningar i månaden på YouTube!

Målgrupp:
Män 70%
Kvinnor 30%
Majoriteten av följarna är i åldern 18-44 år
Sverige 97%

En bild på Tejbz som poserar och kollar upp mot kameran som är ovanför honom.

Tejbz

Tobias “Tejbz” Öjerfalk är en riktigt YouTube-veteran och har kört i 10 år, men har streamat mer seriös i 5 år nu, och antagligen inspirerat halva svenska YouTube-gaming scenen.

Han beskriver sig som en go blandning mellan underhållare och grym på fps. Har haft högsta rankerna i det mesta spelen. Tex. Global, royalty, grand master, legend.

Tejbz har ungefär 150 000 (svenska) och 40 000 (engelska) visningar på YouTube per månad och lägger upp 3-4 videor och 2-3 livestreams i veckan.

Målgrupp:
Män 89%
Kvinnor 11%
Majoriteten av följarna är i åldern 18-34 år
Sverige 50%, USA 50%
Statistiken för YouTube gäller kontot Tejbz spelar

En bild på duon Tim och Danny från ArgaSkånskaMän. De ler in mot kameran och medan Tim har på sig en rosa keps och Danny har på sig en grön keps. Tim håller armarna i kors i en grå tröja med tryck på och Danny har en vit T-shirt med tryck på.

ArgaSkånskaMän

Tim & Danny driver Youtube-kanalerna ArgaSkånskaMän, SkånskaDubbningar och har sin egen webbshop SLASK.gg.

ArgaSkånskaMän består till 60% av datorspel och resterande 40% så jagas det efter bästa hamburgaren, filmas från egenanordnade LAN, lagas mat, testas sporter, utförs blindtester och åks på resor med anknytning till datorspel eller esport.

SkånskaDubbningar är en kanal där film, serier och sport dubbas till Sveriges härligaste dialekt: Skånska.
Top Model, Fotbolls-EM, Star Wars och Game of Thrones är bara några serier som blivit översatta till skånska av Tim & Danny.

Största delen av målgruppen är mellan 18-34 år gamla och jargongen är därefter med stort fokus på skämt och skratt.

Även om Youtube-kanalerna fokuserar på att locka till skratt så har Tim & Danny stort intresse för design och mode, något som kommer till liv genom SLASK.gg – En webbshop som till 100% drivs av Tim & Danny.

Målgrupp:
Män 94%
Kvinnor 6%
Majoriteten av följarna är i åldern 18-34 år
Sverige 98%

Håll dig uppdaterad!

Håll koll på det senaste inom sociala medier och influencer marketing genom att prenumerera på vårt nyhetsbrev!

En bild som visar en laptop där det står influencer.