Gaming & Tech

Take a break and read all about it

Kevzter

. Kevin ”Kevzter” Sundqvist började streama på twitch i Januari 2018 och blev sedan twitchpartner på 6 veckor (svenskt rekord), började tidigt efter detta även med youtube och är i dagsläget en av Sveriges största spelkreatörer på samtliga plattformer!
700-1,000,000 visningar per månad på youtube, 250-400,000 visningar per månad på twitch. Live streamar och laddar upp youtube videos i princip varje dag.
83% män, 17% Kvinnor
Majoriten av tittarna är mellan 8-25 år gamla (Youtubes ålder blir inte rätt)

Profilbild av Zaitr0s med logga

Zaitr0s

Zaitr0s som person är alltid glad, positiv och kreativ med sitt skapande. Han har streamat i över 8 år innan Justin.TV & Twitch.TV och har stremat alla möjliga spel. Zaitr0s följare är alltid uppmuntrande och glada i hans chat.

Vad som gör honom unik som kreatör är att han är ginger. Han sticker ut i mängden och har varit med i gamet ett bra tag så hans namn är ganska välkänt där ute.
MÅLGRUPP: Män 86% Kvinnor 14%
ÅLDER: 35% 18-34 år, 26% 35-44 år
LAND: Sverige 95%

Profilbild på David "Ufosxm" med logga

Ufosxm

David ”Ufosxm” har jobbat med att göra Youtube-videos sedan 2013 men har sedan 2006 ständigt lagt upp videos och har sedan han var liten velat underhålla folk på ett annat sätt. Youtube visade sig vara perfekt och det har blivit ett heltidsjobb för honom.
David beskriver sig som flitig och hittar på nya saker, men kan ändå behålla grunden som tittarna gillar. Han har alltid varit mycket intresserad av film och hoppas kunna jobba med filmrelaterade videos eller andra produktioner i framtiden.

Davids tittare gillar hans positiva attityd samtidigt som de får nya idéer om hur man kan spela ett spel. Många säger att de ser honom som en kompis som de kan titta på varje dag.

Han gör allting själv till sin kanal. Idéer, inspelning, klippning, tumnaglar, sökoptimerade titlar, sökord och att svarar på kommentarer. David släpper en video varje dag.
Hans tittare är väldigt flitiga med att hjälpa honom i spelen och han har i genomsnitt 4 miljoner visningar i månaden på sin kanal Ufosxm.

Målgrupp:
Män 60%
Kvinnor 40%
Majoriteten av följarna är i åldern 18-44 år
Sverige 97%

Profilbild på Nerdphilia med text

Nerdphilia

Rebecka Broström startade sin kanal Nerdphilia 2009, då med fokus på spel, men blev mer aktiv på kanalen när hon började fokusera mer på datorbyggande och teknik i större utsträckning år 2015.

Hon skriver sig som en glad, nyfiken nörd som älskar teknik i all dess form. Hon vill lära sig allt om teknik och lägger upp alla sina teknikbyggen i syfte att motivera andra att våga tro på sig själva och själva våga bygga och utforska den tekniska världen.

Målgrupp:
Män 95%
Kvinnor 5%
Majoriteten av följarna är i åldern 18-34 år
Sverige 30%, USA/UK 70%

Profilbild på Maurice "L22" Hill med logga

L22

Maurice driver gamingkanalen ‘L22’ och har sen ett år tillbaks startat upp sin nya kanal ‘Maurice Hill’ med stor fokus på bilar och lifestyle.

Målgruppen är mellan 8-20 år gamla och för Maurice är det alltid viktigt att vara positiv, följarna ska kunna klicka in på en video och veta att det kommer vara skön stämning och att de kan släppa allt annat i världen under de 15 minuter de tittar på videon.

I dagsläget bor han i småstaden Avesta i Dalarna efter att ha växt upp i innerstan i Stockholm. Han bor tillsammans med sin sambo Regina som också är anställd i bolaget, hon är ofta med i videor och på sociala medier.

Gamingkanalen L22 består av de senaste och bästa spelen samt nyheter kring gamingvärlden. Mycket tester på gamingprylar, unboxings samt gamingrelaterat innehåll. På den andra kanalen är det raka motsatsen. Maurice Hill-kanalen består av vloggar och tester samt mycket bilar som en stor del av kanalen kretsar kring. Resor och mat är också ofta förekommande på kanalen.

Målgrupp:
Män 90%
Kvinnor 10%
Majoriteten av följarna är i åldern 18-24 år
Sverige 92%

AnnieFuchsia

AnnieFuchsia har streamat sedan sommaren 2014 och blev partner på Twitch december 2014. Innan streaming studerade AnnieFuchsia till civilingenjör i datateknik på KTH men tog ett uppehåll 2014 och resten är historia som man säger.

Det är viktigt för Annie att skapa en plats där folk kan känna sig välkomna, och ha kul ihop. Mycket fokus läggs på communityn, både på IRL-events som Dreamhack och online som Subscriber Days.

Hon streamar alla typer av spel men hennes main är World of Warcraft men hon spelar allt från gamla spel till nya utgåvor. Det viktiga är att spelet har en uppslukande story och att hon har kul när hon spelar samt att hennes community gillar det. När hon streamar vill hon skapa en ”fristad” där spelet är en del men att hennes community får vara delaktiga och främja positivitet. Vilket syns i hennes engagement rate som är väldigt hög jämfört med andra.

Annie kan producera rörligt material och klippa själv, och hon streamar främst på TWITCH.

Målgrupp:
Män 92%
Kvinnor 8%
Majoriteten av följarna är i åldern 18-34 år
Sverige 50%, USA 50%

Profilbild på Michi med logga

Michi

Michi började streama 2013 och har gjort det på heltid i tre år. Hon beskriver sig själv som en väldigt glad och positiv tjej med en väldigt sprallig personlighet samt beskriver sin community som oerhört varm och välkomnande. Det är ofta som Michi utbrister i skratt eller glädjetårar och får verkligen sina tittare på gott humör.

Hennes följarskara befinner sig främst i USA samt Sverige och hennes streams är primärt på engelska. De som följer henne på hennes sociala medier samt kollar på hennes streams är främst män i åldrarna mellan 20-35. Hon älskar spel med fart och action men du kan även se henne dansa loss på sina streams till mer fysiska spel.

Att hålla sig i form och god hälsa är en viktig del av hennes mål i livet och Michi framhäver detta gärna i sina inlägg på sociala medier vilket inspirerar hennes tittare att leva ett sunt liv och att ha kul.

Målgrupp:
Män 85%
Kvinnor 15%
Majoriteten av följarna är i åldern 18-34 år
Sverige 50%, USA 50%

Profilbild på Keralis med text och logga

Keralis

Keralis är en av Sveriges största på Youtube med 1,99 miljoner prenumeranter och med fler än 400 miljoner visade klipp. Bakom kontot står Arek Lisowski – Ystads minst kända kändis.

Sedan sju år tillbaka kan han försörja sig och sin familj på att lägga ut filmer på Youtube. I filmerna får man se honom spela olika datorspel och han spelar det mesta. Han gör även många typer av tutorials där han visar folk hur man kan bygga olika saker. Han vill framför allt inspirera sin tittare och det är viktigare med kvalitet än kvantitet när han väljer att göra ett klipp.

Hans största följarskara befinner sig i USA och gör därmed i stort sett alla sina filmer på engelska. Arbetet som Youtuber är ett heltidsjobb för Arek och han lägger i snitt ut en film om dagen.

Målgrupp:
Män 90%
Kvinnor 10%
Majoriteten av följarna är i åldern 18-34 år
Sverige 15%, USA 85%

Profilbild på ChrisWhippit plus logga och text

ChrisWhippit

ChrisWhippit har lagt ut videos på Youtube dagligen sedan slutet av 2014 och beskriver sig som en positiv och energisk person. Han älskar att skämta till det och få andra att skratta samt få andra att skratta med honom. Denna energi och glädje syns i hans videor som han lägger upp varje dag hela året runt med ungefär 3 miljoner visningar per månad.

Han ser sig själv som väldigt lojal och vårdar sina relationer väl vare sig det är med nära och kära eller med sitt community. Hans följare är allt för honom och han har följare som varit med sedan början som fortfarande kollar in varje avsnitt. Den typen av lojalitet betyder grymt mycket för honom och han är mån om att vårda den!

ChrisWhippit menar på att de som följer honom upplever att han är ärlig och uppriktig med det han gör och vet att han alltid försöker ge 100% i allt han ger sig in på att göra. Han är samma person bakom kameran som framför kameran och hans community vet att han är äkta den varan.

Målgrupp:
Män 91%
Kvinnor 9%
Majoriteten av följarna är i åldern 18-34 år
Sverige 97%

Figgehn

Figgehn började producera videor på YouTube i större skala december 2012 och har arbetat heltid med detta sen maj 2013. Streamar exklusivt på YouTube även om han har ett partnerskap med Twitch sen 2015. Streamat aktivt sen början av 2018.

Figgehn beskriver sina följare som en brokig skara där majoriteten är under 15, men har genom streamingen byggt upp en äldre “core”-publik som är över 25 år. Han hoppas de gillar honom för att han inte följer strömmen, och spelar de spel han själv är intresserad av och inte bara för att det är en trend.

Förutom gaming så gillar Figgehn även att leka med mat under namnet Inga Konstigheter.

Målgrupp:
Män 78%
Kvinnor 22%
Majoriteten av följarna är i åldern 13-24 år
Sverige 98%

Do You Want To Boost Your Business?

drop us a line and keep in touch