Gaming & Tech

Ufosxm

David “Ufosxm” har jobbat med att göra Youtube-videos sedan 2013 men har sedan 2006 ständigt lagt upp videos och har sedan han var liten velat underhålla folk på ett annat sätt. Youtube visade sig vara perfekt och det har blivit ett heltidsjobb för honom.
David beskriver sig som flitig och hittar på nya saker, men kan ändå behålla grunden som tittarna gillar. Han har alltid varit mycket intresserad av film och hoppas kunna jobba med filmrelaterade videos eller andra produktioner i framtiden.

Davids tittare gillar hans positiva attityd samtidigt som de får nya idéer om hur man kan spela ett spel. Många säger att de ser honom som en kompis som de kan titta på varje dag.

Han gör allting själv till sin kanal. Idéer, inspelning, klippning, tumnaglar, sökoptimerade titlar, sökord och att svarar på kommentarer. David släpper en video varje dag.
Hans tittare är väldigt flitiga med att hjälpa honom i spelen och han har i genomsnitt 4 miljoner visningar i månaden på sin kanal Ufosxm.

Målgrupp:
Män 60%
Kvinnor 40%
Majoriteten av följarna är i åldern 18-44 år
Sverige 97%

Maurice "L22" i profil

L22

Maurice driver gamingkanalen ‘L22’ och har sen ett år tillbaks startat upp sin nya kanal ‘Maurice Hill’ med stor fokus på bilar och lifestyle.

Målgruppen är mellan 8-20 år gamla och för Maurice är det alltid viktigt att vara positiv, följarna ska kunna klicka in på en video och veta att det kommer vara skön stämning och att de kan släppa allt annat i världen under de 15 minuter de tittar på videon.

I dagsläget bor han i småstaden Avesta i Dalarna efter att ha växt upp i innerstan i Stockholm. Han bor tillsammans med sin sambo Regina som också är anställd i bolaget, hon är ofta med i videor och på sociala medier.

Gamingkanalen L22 består av de senaste och bästa spelen samt nyheter kring gamingvärlden. Mycket tester på gamingprylar, unboxings samt gamingrelaterat innehåll. På den andra kanalen är det raka motsatsen. Maurice Hill-kanalen består av vloggar och tester samt mycket bilar som en stor del av kanalen kretsar kring. Resor och mat är också ofta förekommande på kanalen.

Målgrupp:
Män 90%
Kvinnor 10%
Majoriteten av följarna är i åldern 18-24 år
Sverige 92%

AnnieFuchsia

AnnieFuchsia har streamat sedan sommaren 2014 och blev partner på Twitch december 2014. Innan streaming studerade AnnieFuchsia till civilingenjör i datateknik på KTH men tog ett uppehåll 2014 och resten är historia som man säger.

Det är viktigt för Annie att skapa en plats där folk kan känna sig välkomna, och ha kul ihop. Mycket fokus läggs på communityn, både på IRL-events som Dreamhack och online som Subscriber Days.

Hon streamar alla typer av spel men hennes main är World of Warcraft men hon spelar allt från gamla spel till nya utgåvor. Det viktiga är att spelet har en uppslukande story och att hon har kul när hon spelar samt att hennes community gillar det. När hon streamar vill hon skapa en ”fristad” där spelet är en del men att hennes community får vara delaktiga och främja positivitet. Vilket syns i hennes engagement rate som är väldigt hög jämfört med andra.

Annie kan producera rörligt material och klippa själv, och hon streamar främst på TWITCH.

Målgrupp:
Män 92%
Kvinnor 8%
Majoriteten av följarna är i åldern 18-34 år
Sverige 50%, USA 50%

Michi

Michi började streama 2013 och har gjort det på heltid i tre år. Hon beskriver sig själv som en väldigt glad och positiv tjej med en väldigt sprallig personlighet samt beskriver sin community som oerhört varm och välkomnande. Det är ofta som Michi utbrister i skratt eller glädjetårar och får verkligen sina tittare på gott humör.

Hennes följarskara befinner sig främst i USA samt Sverige och hennes streams är primärt på engelska. De som följer henne på hennes sociala medier samt kollar på hennes streams är främst män i åldrarna mellan 20-35. Hon älskar spel med fart och action men du kan även se henne dansa loss på sina streams till mer fysiska spel.

Att hålla sig i form och god hälsa är en viktig del av hennes mål i livet och Michi framhäver detta gärna i sina inlägg på sociala medier vilket inspirerar hennes tittare att leva ett sunt liv och att ha kul.

Målgrupp:
Män 85%
Kvinnor 15%
Majoriteten av följarna är i åldern 18-34 år
Sverige 50%, USA 50%

Håll dig uppdaterad!

Håll koll på det senaste inom sociala medier och influencer marketing genom att prenumerera på vårt nyhetsbrev!