Familj & Livsstil

Take a break and read all about it

Matkoma

Matkomas största plattform är Youtube där dom skapar engagerande innehåll relaterat till Mat. Dom har ett stort inslag av humor in sina publiceringar.

Mycket handlar om hur mycket dom kan äta under vissa förusättningar. Kan dom äta upp allt i en någons kyl, äta allt på en mack?
MÅLGRUPP: Män 69% Kvinnor 31%
ÅLDER: 50% är 25-34 år
ORT: Stockholm 9%

Andrea Norrman

Andrea är 24 år och bor i Nacka tillsammans med sin sambo Linus, dottern Belle (född 2017) och sonen Louie (född 2019). Hon har alltid haft ett intresse för att skriva och när hennes kanaler började växa 2017, så blev det snabbt klart att hennes följare älskar hennes ärlighet och transparens. Andrea kombinerar dagligen lätta och glada inlägg med djupare och ärliga ämnen. Hon har nära till sina känslor och vågar dela det med sina följare, de uppskattar när hon delar med sig av det.
MÅLGRUPP (Instagram):
KÖN: Kvinnor 88% män 12%
ÅLDER: 45% – 25 – 34 år
LAND: Sverige 84%:
STAD: Stockholm 11%

Lindas Bakskola & Matskola

Lindas Bakskola & Matskola har funnits sedan 2014, drivs av Linda Andersson och är en av Sveriges största bloggar inom bakning, matlagning. Linda vill med sin blogg och Instagramkonto inspirera besökarna att baka och laga mat men även ge en inblick i livet som fembarnsmamma. Recepten i bloggen förklaras med steg-för-stegbilder vilket gör dem lätta att följa.

Bloggens inriktning:
MatlagningBakning
Målgrupp:
94% Kvinnor
6% män
28% i åldern 25-34 år
90% från Sverige
Matskola
Instagram – 106k

ArgaSkånskaMän

Tim & Danny driver Youtube-kanalerna ArgaSkånskaMän, SkånskaDubbningar och har sin egen webbshop SLASK.gg.

ArgaSkånskaMän består till 60% av datorspel och resterande 40% så jagas det efter bästa hamburgaren, filmas från egenanordnade LAN, lagas mat, testas sporter, utförs blindtester och åks på resor med anknytning till datorspel eller esport.

SkånskaDubbningar är en kanal där film, serier och sport dubbas till Sveriges härligaste dialekt: Skånska.
Top Model, Fotbolls-EM, Star Wars och Game of Thrones är bara några serier som blivit översatta till skånska av Tim & Danny.

Största delen av målgruppen är mellan 18-34 år gamla och jargongen är därefter med stort fokus på skämt och skratt.

Även om Youtube-kanalerna fokuserar på att locka till skratt så har Tim & Danny stort intresse för design och mode, något som kommer till liv genom SLASK.gg – En webbshop som till 100% drivs av Tim & Danny.

Målgrupp:
Män 94%
Kvinnor 6%
Majoriteten av följarna är i åldern 18-34 år
Sverige 98%

Profilbild på leende Zeina Mourtada och texten Zeina Kitchen mat och bak-recept från hela världen

Zeinas Kitchen

Zeina Mourtada driver en unik matblogg med recept från större delar av världen. 2018 släppte hon sin första kokbok ”Recept från Mellanöstern”. Hon har medverkat i SVTs program ”Timjan, Tupp och Tårta” och lagat mat i TV4 Nyhetsmorgon. Zeina vann även Allt om mat’s Stora Matpris 2018.
MÅLGRUPP:
Kvinnor 89%, män 11%
60% 25-44 år
Sverige 90%

Julia Bergman

Julia Bergman är 25 år, bor i Skåne tillsammans med sin sambo och två barn, Milan sex år samt Zelda som föddes förra året. Julia väntar sitt tredje barn som är planerat att föddas 2021.

Julia Bergman blev känd från TV 3´s tv-serie Unga Mammor där hon medverkar med Milan som föddes med Downs syndrom. Hon medverkar i programmet då hon vill slå hål på alla fördomar som finns om Down Syndrom och inspirera andra människor att ALLA är lika värda.

På sitt instagramkonto delar Julia Bergman med sig av bilder och filmer från sitt och sin familjs liv till sin trogna följarskara men även med ett större fokus på inredning, mode och träning.

Målgrupp:
Kvinnor 89%
Män 11%
Ålder 53% 25-34
Sverige 88 %

UnderbaraClara

Clara Lidström ”UnderbaraClara” är känd för sin blogg men även för regelbunden medverkan i SVT och Sveriges Radio. Clara bor på landet utanför Umeå med sin man och två barn samt hunden Melker. Tillsammans driver de ett litet jordbruk. Clara har även släppt flera barnböcker inom mat, odla och skapa.

Bloggen fokuserar på:
Inredning, pyssel och hemmaliv (här ryms renovering, målarfärg, tapetföretag
EKO-fokus: Ekomat, byggnadsvård, ekosmink, ekoinredning, skor och kläder.
Samhällsengagemang: Kampanjer för exempelvis Svenska Kyrkan, Unicef, WWF, Skolverket etc.
Mat: Recept, råvaror, tips och guider som rör matlagning.
Odling och trädgård: Alltifrån grönsaksodling till blomsterrabatter, växthus och vackra planteringar.
Barnliv: Inredning och kläder, mat, pedagogiska böcker och spel. Produkter för ett bättre familj/mammaliv
Kläder och skönhet: Mode, skor och kläder – gärna med fokus på kvalitet och hållbarhet och eller eko.
MÅLGRUPP:
94% kvinnor och 6% män
67% av följarna är 25-44 år
77% Sverige

Profilbild på Jenny Warsen, som driver Jennys Matblogg, och hennes logga

Jennys Matblogg

JennysMatblogg.nu är Skandinaviens största matinfluencer. Bloggen drivs av Jenny Warsén som är en fyrabarnsmamma från Växjö.
JennysMatblogg har många följare och fått en hög populäritet på grund av många känner igen sig i Jennys liv. Hon inspirerar och tipsar om enkla recept som gör ett stressigt vardagsliv enklare. Allt från hela veckomenyer till recept och inspiration för fest och kalas.
Från att ursprungligen enbart fokusera på mat och bakning har bloggen med åren blivit mer av en livsstilsblogg som följer Jennys liv, hem och resor med familjen.

Bloggens inriktning:
MatlagningBakning
Resor
Äta ute / Restaurang
Hem & Inredning
Skönhet
Målgrupp:
85% Kvinnor
15% män
68% i åldern 18-44 år
84% från Sverige

Do You Want To Boost Your Business?

drop us a line and keep in touch