5 fördelar med en influencer marketing byrå

influencer marketing byrå proad

Dela detta inlägg

Dela på facebook
Dela på linkedin
Dela på twitter
Dela på email

Influencer marketing byrå – Vill du inleda samarbete med influencers men saknar kunskap eller tid? En influencer marketing byrå som vi på ProAd har både kunskap, erfarenhet och tid, så att du får ut mest av ditt samarbete och når dina uppsatta mål. Du får hjälp med att hitta rätt influencer för ditt varumärke och själva skapandet av samarbetet och kampanjerna. Du får hjälp hela vägen med förhandling och att följa de lagar och regler som gäller, samt att alltid följa upp på resultaten och få nya insikter. Här listar vi fem fördelar med att arbeta med en influencer marketing byrå!

1. Ett säkert kontrakt med hjälp av en influencer marketing byrå  

När du tar hjälp av en influencer marketing byrå hjälper de dig att ta fram ett kontrakt. Det blir en säkerhet för både ditt varumärke och för den du väljer att börja samarbeta med. Ett lyckat samarbete kräver ett tydligt kontrakt. Eftersom det är en oberoende part och experter inom ämnet som tar fram kontraktet, blir överenskommelsen tydligt. 

Det finns inget fast pris för ett influencer samarbete, därför är det skönt att arbeta med en influencer marketing byrå som sköter all förhandling till dig. De har också erfarenhet som bidrar till att de kan välja en influencer som faller inom ramarna för din budget.

2. Mäter relevanta KPI:er

För att kunna bli bättre och utvärdera din framgång eller motgång behöver du relevanta KPI:er. Du behöver veta varför du lyckades eller inte för att få ut ännu mer av nästa samarbete! 

En byrå har redan alla verktyg för att mäta din framgång. En erfaren byrå har också kunskap om vilka KPI:er som är viktiga att mäta. Dessutom anpassar en byrå de KPI:er som följs upp utefter de mål du har med ditt samarbete.

3. En byrå har redan ett kvalitativt nätverk 

De har redan byggt upp kontakter och relationer med influencers. En byrå har redan ett kvalitativt nätverk av samarbetspartners till ditt varumärke, vilket kommer spara dig mycket tid. 

Dessutom får du möjlighet att till både en smidigare och snabbare uppstart med din nya samarbetspartner.

4. En influencer marketing byrå har expertkunskap 

Vardagen för en byrå innebär att matcha rätt influencer med varumärke. Därför är de experter på att hjälpa dig att hitta rätt influencer. 

Som influencer marketing byrå har man kunskap om vilka strategier som fungerar för att uppnå mål i olika branscher. Det är en tidskrävande process att utveckla strategier och kampanjer, en influencer marketing byrå hjälper dig med just det. 

De hjälper dig att välja rätt plattform för din kampanj och en kampanj som passar målet. Det är nödvändigt att välja rätt plattform för din kampanj, så att du har största möjlighet att nå din målgrupp. 

Du behöver heller inte oroa dig för regler inom beskattning och betalning. En byrå är experter på just detta!

5. Spara tid och spara pengar 

Byråns kunskap om hur du fördelar budgeten och vilka strategier som fungerar bäst gör ditt samarbetet mer effektivt. Vilket innebär bättre resultat av kampanjen. 

Du sparar tid i flera steg, som du kan prioritera på annat som du behöver göra. Byrån besitter kunskaper, nätverk och erfarenheter som är svåra att matcha inhouse. 

Det finns flera fördelar med att använda en influencer marketing byrå. Men det innebär inte att det inte går att lyckas med influencer marketing inhouse! 

Har du den tid och de resurser som krävs är det självklart att du ska köra.

Vi vet av erfarenhet att det kan vara svårt att finna tid och resurser, känner du igen dig? När du tar hjälp av experter får du möjlighet att lägga tid på annat som du är expert på!

Välkommen att kontakta oss om du vill ha stöd på vägen eller hjälp att ta hand om precis allt. 🙂

Utforska mer

DIGITAL MARKNADSFÖRING

Så lyckas du med din influencer marketing-kampanj!

Att starta ett samarbete på rätt sätt från början kan vara avgörande för en lyckad influencer marketing-kampanj. Du vill vara säker på att samarbetet blir så bra som möjligt med influencern. Börja

INFLUENCER MARKETING

Trender för sociala medier – Har du koll?

Att pandemin har påverkat många trender för sociala medier har vi kunnat se på flera håll. Allt fler ägnade sig förra året åt aktiviteter online – jobbmöten, AW:s,


Vill du boosta ditt företag?

Skriv en rad så hör vi av oss