Digital premiär för Grow Gaming – gamingmässan som ska bli störst i Norden [Pressmeddelande]

Dela detta inlägg

Dela på facebook
Dela på linkedin
Dela på twitter
Dela på email

Upplevelsen står i centrum i första upplagan av Malmöbaserade gamingmässan Grow Gaming

Malmö 26 februari 2021: Den 18 – 19 juni går premiären av Grow Gaming av stapeln. Mässan, som ska bli störst i Norden, kommer att blanda utställningar med paneldebatter, livespel och uppvisningsturneringar, rekryteringar samt möjligheter för startups att visa upp sig och riktar sig till både privatpersoner och företag.

Framöver kommer Grow Gaming att hållas både live på Malmö Arena och digitalt för att inte exkludera några besökare. På grund av den rådande situationen kommer första årets mässa dock att vara helt och hållet digital:

 – Premiäreventet kommer att påminna om ett interaktivt tv-spel där du spelar huvudrollen och kan navigera runt i spelet, det vill säga på mässan, besöka olika rum och montrar, chatta med utställare såväl som andra besökare, testa spel och utmana andra gamers och influencers.  Vi vill att Grow Gaming ska bli en upplevelse för alla deltagare, såväl besökare som utställare, säger Karin Westlund, projektledare.

– Jag kommer ihåg att jag tänkte att något sånt här behövs i Malmö där vi har så många intressanta företag inom gaming och spelutveckling. Det finns många mässor och event runtom i världen, men de flesta är antingen för enbart företag eller för konsumenter. Grow Gaming ska bli Nordens största och världens närmsta mässa inom gaming – vi vill skapa en gemensam plattform där alla kan mötas och kan dra nytta av varandra, där företag kan lära sig mer om branschen och där privatpersoner kan testa nya saker och utmana varandra. Vi arbetar även med att få med skolor då allt fler erbjuder utbildningar inom gaming och e-sport.

Grow Gaming är i dagsläget i förhandling med flertalet utställare såväl som städer och regioner runtom i Sverige. Biljetterna, som kommer att kosta runt fem euros för besökare, planeras att
släppas efter påsk.

– Vår förhoppning är att Grow Gaming ska befästa Malmö och regionens position som en av världens mest framstående spelregioner, säger Magnus Noord.

För mer information:
Magnus Noord, grundare Grow Gaming
T: +46 (0) 760 01 11 99
E: magnus.noord@proad.se

Karin Westlund, projektledare Grow Gaming
T: +46 (0) 708 12 70 72
E: karin@proad.se

Lovisa Fredriksson, presskontakt
T: +46 (0) 734 33 31 10
E: lovisa@lfpr.se

För mer information,  www.growgaming.se

Är du intresserad av vad Grow Gaming och andra digitala event kan göra för ditt varumärke? 

 Kontakta oss så berättar mer! 

Utforska mer

DIGITAL MARKNADSFÖRING

Så lyckas du med din influencer marketing-kampanj!

Att starta ett samarbete på rätt sätt från början kan vara avgörande för en lyckad influencer marketing-kampanj. Du vill vara säker på att samarbetet blir så bra som möjligt med influencern. Börja

INFLUENCER MARKETING

Trender för sociala medier – Har du koll?

Att pandemin har påverkat många trender för sociala medier har vi kunnat se på flera håll. Allt fler ägnade sig förra året åt aktiviteter online – jobbmöten, AW:s,


Vill du boosta ditt företag?

Skriv en rad så hör vi av oss