Det råder osäkerhet i Mediesverige under pandemin, men trots det har Stockholm Yield Optimisers AB ”Yield” och vi på ProAd Sweden AB ”ProAd” en stark framtidstro. Vi går nu samman för att erbjuda nordiska publicister ett komplett digitalt erbjudande. Vi kommer att fortsätta som självständiga varumärken, men båda som dotterbolag till Revenue Media AB.
Ett komplett digitalt erbjudande
“Vi har under en längre tid letat efter en perfekt partner till ProAd när det kommer till Yield, annonstech och adops. När vi träffade Rickard och övriga på Yield sa det klick direkt. Det vi kan erbjuda publicister blir så mycket mer än vad de enskilda bolagen kan göra. Både våra befintliga publicister och nya kommer verkligen kunna nyttja fördelarna i detta”, säger Michael Wictor, grundare av ProAd och styrelseordförande i nybildade Revenue Media.
Michael Wictor, grundare av ProAd och styrelseordförande i nybildade Revenue Media.
Yield erbjuder ett komplett tjänsteutbud som hjälper publicister att optimera sina annonsintäkter och öka värdet på sina sajter. Tjänster så som:
- Annonsserveroptimering
- Kampanjhantering
- Header Bidding
- Webbplatsoptimering
- Rapportering
- Prediktiv Prisoptimering
Annonsmarknaden förändras och utvecklas hela tiden. För att vara konkurrenskraftig och leverera värde till annonsörer krävs effektiva annonslösningar och duktiga rådgivare. Den digitala annonseringen blir allt mer datadriven och via samgåendet kan bolagen tillsammans leverera smartare lösningar. Integration av datadriven annonsering inom Influencer Marketing och eventförsäljning öppnar upp för nya möjligheter både för befintliga och nya kunder.
Vi på ProAd och Yield slår ihop våra Stockholmskontor och öppnar upp för nyanställningar på både kontoret i Stockholm och i Malmö.
”Tillsammans med ProAd får vi ett bredare och starkare erbjudande till publicister och kan därmed bättre öka deras intäkter”, säger Rickard Nordberg, grundare och vd för Yield.”
“Med Yield kan vi lägga till de pusselbitar vi saknade med premiumannonsförsäljning, eventförsäljning och Influencer Marketing. Tillsammans tror vi att vi kan öka våra uppdragsgivares intäkter med 30 procent på kort sikt, men med mycket mer på lång sikt”- Mårten Persson, medgrundare av ProAd.
Är du nyfiken på hur vi jobbar med publicister på ProAd? Kontakta oss så berättar vi mer!