Matkoma

Matkoma är en svensk Youtube-duo från Göteborg som grundades 2016 av Anton och Adam. Genom att äta stora mängder mat har barndomsvännerna lyckats bygga en gedigen och engagerad tittarskara som följer deras YouTube-kanal Matkoma

Lockar till miljonpublik

En del av dessa utmaningar har bestått av att äta så stor mängd mat som möjligt, något som kan resultera i just “matkoma”. De har även publicerat smaktester och produktjämförelser.

Mer om matkoma

Instagram

Följare: Cirka 40 000
Räckvidd: 35 300 på inlägg och 14 000 på stories i snitt Exponeringar: 40 000 på inlägg och 14 000 på stories i snitt

Youtube

Prenumeranter: Cirka 300 000
Exponeringar: 24 400 000
Visningar: 1 800 000
Unika tittare: 382 600

Demografi

Målgrupp: Män 69 % Kvinnor 31 %
Ålder: 51 % - 25-34
Ort: Göteborg 8 %

Samarbeten

Håll dig uppdaterad!

Håll koll på det senaste inom sociala medier och influencer marketing genom att prenumerera på vårt nyhetsbrev!