Influencer Marketing Agency
ProAd Sweden AB – Nå rätt målgrupp, vid rätt tillfälle med rätt budskap! Vi är ingen vanlig mediabyrå. Vi är en kreatör-agentur och representerar våra influencers.
Ett urval av våra kunder
Det här är ProAd Sweden AB
Där era visioner blir verklighet med tydlighet och närvaro från första idé till slutresultat
Vår metod
Upptäck vår unika metod hos ProAd som Influencer Marketing Agency – vi är inte som andra influencer marketing byråer. Vi är din strategiska partner som lyfter ditt företags synlighet till nya nivåer. Vi tror på nära och personliga relationer för att förstå era behov och leverera över förväntan. Genom en exklusiv och målinriktad service blir vi länken mellan er och den exponering ni strävar efter.
Med trovärdighet, tillgänglighet och täta dialoger bygger vi tillsammans mot framgång!
Så här jobbar vi
Vi på ProAd jobbar exklusivt med noggrant utvalda profiler. Med över 15 års erfarenhet inom digitala samarbeten och influencer marketing skapar vi skräddarsydda kampanjlösningar som smälter samman era visioner med våra exklusivt utvalda profiler. För att leverera bästa möjliga resultat är det avgörande för oss att förstå båda parters behov och önskemål till fullo. ProAd – Din Influencer Marketing Agency!
Gold Standard Influencer Marketing
ProAd Sweden AB är certifierade enligt IAB:s Gold Standard. På IAB:s hemsida beskrivs certifieringen som “en kvalitetsstämpel på att hantering, processer och dokumentation är på plats. Allt för att göra annonsaffären transparent, smidigt och effektiv för alla inblandade”.
Träffsäker räckvidd med Influencer Marketing
Våra profiler hjälper er nå ut på olika plattformar som passar just era behov och önskemål.
The ProAd Way - Från idé till genomförande
Vi står för samarbete, engagemang, proaktivitet & professionalism. Vi ser till att kund och profil känner sig trygga och väl omhändertagna genom hela processen. Välkommen till ProAd – Influencer Marketing Agency.
START
Kontakt & Bokning
Genom en tät dialog med våra otroliga kreatörer får vi möjlighet att pitcha förslag och roliga idéer till kund. Både kund och kreatör får lägga in sina synpunkter och tankar för att tillsammans snickra ihop ett upplägg som inte bara är bra, utan fantastiskt.
Orderbekräftelse
Brief
Kunden, tillsammans med Proad om de önskar, tar fram briefen de vill ha till samarbetet. När alla är införstådda med innehållet och har godkänt briefen så signeras briefen av båda parter. Innan ett klart utkast skickar kreatören en synopsis (sneak peek) på vad som komma skall, så att båda parter är med på noterna och redo för kampanjen.
Utkast
Profilen snickrar ihop ett utkast som vi på ProAd checkar igenom. Därefter snackar vi med profilen om eventuella justeringar som behöver fixas innan vi skickar vidare materialet till kund.
Publicering & Uppföljning
När kunden har gett tummen upp på utkastet så publiceras materialet den dag och tid som båda parter kommit överens om. Efter publicering har vi på ProAd kontakt med båda parter för att kolla hur allt har gått, och för att samla in statistik och känslor. Vi vill såklart höra om allt!
MÅL
Våra case
Underbara Clara x Bixia
Underbara Clara har sedan hösten 2018 samarbetat med Bixia för att lyfta vikten av hållbarhet och miljötänk.
Lindas Bakskola x Cosori
Ambassadörskapet mellan Lindas Bakskola och Cosori har pågått sedan mars 2022. Linda delat olika recept där hon både lagat mat och bakat i Cosori airfryer.
Vanliga Frågor
Kostnaden för influencer marketing kan variera beroende på faktorer som influencerns popularitet, målgruppens storlek och engagemang samt det innehåll som krävs. Det kan vara en fast avgift eller en variabel kostnad baserad på prestation, eller en kombination av båda.
Konverteringsgraden i influencer marketing kan variera beroende på flera faktorer, inklusive målgruppen, produkten eller tjänsten som marknadsförs samt hur väl kampanjen är utformad. Det är viktigt att ha tydliga mål och mätbara resultat för att utvärdera effektiviteten av en influencer-kampanj.
Det är vanligt att företag har viss styrning över det material som skapas av influencern i en kampanj. Det kan inkludera riktlinjer för varumärkesöverensstämmelse, tonalitet, och vilka budskap som ska förmedlas. Det är dock viktigt att hitta en balans mellan att låta influencerns personlighet och kreativitet komma fram samtidigt som man säkerställer att varumärkets värderingar och budskap förmedlas på ett korrekt sätt.
KPI:er när det gäller TikTok är dels visningar, dels engagemang. Syftet är ofta att väcka engagemang för en produkt eller varumärke genom att förknippa produkten med en profil man tycker passar.
Vanligtvis har företag rätt att använda det material som skapats under influencer-kampanjen i sin egen marknadsföring, förutsatt att det finns en överenskommelse om detta mellan företaget och influencern. Det är viktigt att klargöra dessa villkor i kontraktet eller avtalet mellan parterna.