Hallonett x AirUp
Hallonett publicerade 3 TikTok videos med AirUp i december 2022, mars 2023 och juni 2023. I videorna uppmuntrar hon till hur viktigt det är att dricka vatten samtidigt som man kan få en god smak av AirUps smakpoddar genom deras smidiga flaskor. Parallellt med kampanjens produktfokus vävde hon även in sitt naturliga fokus på städning och organisering. Detta för att öka samarbetets trovärdighet och genuinitet.
Gilla-markeringar
Visningar
Om Hallonett och AirUp
Matilda som driver kontot kommer från Uddevalla och grundade sin kanal i syfte att göra vardagens sysslor mindre tråkiga. Genom att visa upp hur ett stökigt hem blir rent, hoppas hon kunna motivera andra. I en medievärld fylld av perfektion, vill Matilda visa upp en bild av verkligheten. Läs mer om Hallonet här!
2018 grundade 5 studenter AirUp från sin kandidatuppsats. Idag har över 2 miljoner människor upptäckt de 30 olika doftbaserade smakerna som AirUp erbjuder till ditt vatten.
Syftet med samarbetet
Detta samarbete inleddes för ett varumärkesbyggande syfte då AirUp ville nå ut mot en bredare målgrupp. Hallonett var i detta en självklar samarbetspartner då hon har en mer nischad målgrupp mot städning och organisering. I materialet skapade Matilda tydliga synergier mellan miljö och produkt i underhållande och inspirerande klipp som fångade följarnas intresse. Exempelvis använde hon smaken vattenmelon när hon filmade sommarkampanjen ute i sina föräldrars trädgård. Därigenom nådde samarbetet en otrolig spridning och fint engagemang.