Influencer Marketing Agency

ProAd Sweden AB – Nå rätt målgrupp, vid rätt tillfälle med rätt budskap! Vi är ingen vanlig mediabyrå. Vi är en kreatör-agentur och representerar våra influencers.

Profiler från Influencer Marketing Agency ProAd

Ett urval av våra kunder

Det här är ProAd Sweden AB

Där era visioner blir verklighet med tydlighet och närvaro från första idé till slutresultat

Vår metod

Upptäck vår unika metod hos ProAd som Influencer Marketing Agency – vi är inte som andra influencer marketing byråer. Vi är din strategiska partner som lyfter ditt företags synlighet till nya nivåer. Vi tror på nära och personliga relationer för att förstå era behov och leverera över förväntan. Genom en exklusiv och målinriktad service blir vi länken mellan er och den exponering ni strävar efter.
Med trovärdighet, tillgänglighet och täta dialoger bygger vi tillsammans mot framgång!

Så här jobbar vi

Vi på ProAd jobbar exklusivt med noggrant utvalda profiler. Med över 15 års erfarenhet inom digitala samarbeten och influencer marketing skapar vi skräddarsydda kampanjlösningar som smälter samman era visioner med våra exklusivt utvalda profiler. För att leverera bästa möjliga resultat är det avgörande för oss att förstå båda parters behov och önskemål till fullo. ProAd – Din Influencer Marketing Agency!

Ett urval av våra profiler

Gold Standard Influencer Marketing

ProAd Sweden AB är certifierade enligt IAB:s Gold Standard. På IAB:s hemsida beskrivs certifieringen som “en kvalitetsstämpel på att hantering, processer och dokumentation är på plats. Allt för att göra annonsaffären transparent, smidigt och effektiv för alla inblandade”.

IAB Standard logotyp

Träffsäker räckvidd med Influencer Marketing

Våra profiler hjälper er nå ut på olika plattformar som passar just era behov och önskemål.

The ProAd Way - Från idé till genomförande

Vi står för samarbete, engagemang, proaktivitet & professionalism. Vi ser till att kund och profil känner sig trygga och väl omhändertagna genom hela processen. Välkommen till ProAd – Influencer Marketing Agency.

START

Kontakt & Bokning

Genom en tät dialog med våra otroliga kreatörer får vi möjlighet att pitcha förslag och roliga idéer till kund. Både kund och kreatör får lägga in sina synpunkter och tankar för att tillsammans snickra ihop ett upplägg som inte bara är bra, utan fantastiskt. 

Orderbekräftelse

Om alla parter godkänner så fixar vi på ProAd det grymma upplägget och skickar till kund samt profil för signering på orderbekräftelsen.

Brief

Kunden, tillsammans med Proad om de önskar,  tar fram briefen de vill ha till samarbetet. När alla är införstådda med innehållet och har godkänt briefen så signeras briefen av båda parter. Innan ett klart utkast skickar kreatören en synopsis (sneak peek) på vad som komma skall, så att båda parter är med på noterna och redo för kampanjen.

Utkast

Profilen snickrar ihop ett utkast som vi på ProAd checkar igenom. Därefter snackar vi med profilen om eventuella justeringar som behöver fixas innan vi skickar vidare materialet till kund.

Publicering & Uppföljning

När kunden har gett tummen upp på utkastet så publiceras materialet den dag och tid som båda parter kommit överens om. Efter publicering har vi på ProAd kontakt med båda parter för att kolla hur allt har gått, och för att samla in statistik och känslor. Vi vill såklart höra om allt!

MÅL

Våra case

Underbara Clara x Bixia

Underbara Clara har sedan hösten 2018 samarbetat med Bixia för att lyfta vikten av hållbarhet och miljötänk. 

L22 x XBOX

L22 och Xbox har samarbetat sedan mars 2021 där han utöver kampanjer för spel även deltagit i evenemang med Xbox som t.ex. i Las Vegas och Dreamhack winter.

Ekotipset x Blocket

Samarbetet mellan Ekotipset och Blocket resulterade i videos där hon gjorde en helrenovering av ett rum enbart med Blocket-produkter och tjänster. 

Lindas Bakskola x Cosori

Ambassadörskapet mellan Lindas Bakskola och Cosori har pågått sedan mars 2022. Linda delat olika recept där hon både lagat mat och bakat i Cosori airfryer.

Vanliga Frågor

Matinbum på Influencer Marketing Mässa

Kostnaden för influencer marketing kan variera beroende på faktorer som influencerns popularitet, målgruppens storlek och engagemang samt det innehåll som krävs. Det kan vara en fast avgift eller en variabel kostnad baserad på prestation, eller en kombination av båda.

Konverteringsgraden i influencer marketing kan variera beroende på flera faktorer, inklusive målgruppen, produkten eller tjänsten som marknadsförs samt hur väl kampanjen är utformad. Det är viktigt att ha tydliga mål och mätbara resultat för att utvärdera effektiviteten av en influencer-kampanj.

Det är vanligt att företag har viss styrning över det material som skapas av influencern i en kampanj. Det kan inkludera riktlinjer för varumärkesöverensstämmelse, tonalitet, och vilka budskap som ska förmedlas. Det är dock viktigt att hitta en balans mellan att låta influencerns personlighet och kreativitet komma fram samtidigt som man säkerställer att varumärkets värderingar och budskap förmedlas på ett korrekt sätt.

KPI:er när det gäller TikTok är dels visningar, dels engagemang. Syftet är ofta att väcka engagemang för en produkt eller varumärke genom att förknippa produkten med en profil man tycker passar.

Vanligtvis har företag rätt att använda det material som skapats under influencer-kampanjen i sin egen marknadsföring, förutsatt att det finns en överenskommelse om detta mellan företaget och influencern. Det är viktigt att klargöra dessa villkor i kontraktet eller avtalet mellan parterna.

Vi vill arbeta med just dig!

Med trovärdighet, tillgänglighet och täta dialoger bygger vi tillsammans mot framgång!

Håll dig uppdaterad!

Håll koll på det senaste inom sociala medier och influencer marketing genom att prenumerera på vårt nyhetsbrev!