Toughest

Nordens största hinderbanelopp

Det ledande hinderbaneloppet i Norden. Lopp i 4 nordiska länder. Skandinaviens största träningsforum online med exponering mot 1-2 miljoner personer per vecka. Utvald som “Business Success Case” av Facebook. Internationellt erkänd som ett världsledande hinderbanelopp (ex. Muddy Race, Mudstacle, MudRunGuide etc.). 15 länder representerade per lopp i snitt. Många internationella atleter är aktiva Toughestambassadörer och inget annat lopp har producerat fler världsmästare än vårt. Frekvent omnämnd i press och tryckt media (tidningar, tidskrifter,radio & TV).

MÅLGRUPP:
25-35 år
60 % män, 40 % kvinnor
Medel- till höginkomsttagare • Tränar i snitt 2-3 gånger per vecka.
Spenderar mer tid och pengar på kläder, resor och utrustning än genomsnittet
9 av 10 deltagare rekommenderar Toughest till deras vänner
8 av 10 deltagare rankar Toughest högre än andra sportevent de har deltagit i
8 av 10 känner igen och kommer ihåg Toughests huvudsponsorer
9 av 10 får en mer positiv inställning till de varumärken som associeras med Toughest
5 av 10 yttrar ökade köpintentioner mot relaterade varumärken

EVENT 2019
32 000 deltagare
175 000 åskådare
Prognos 2020
5% genomsnittlig ökning för både event och omlinbe

ONLINE 2019
185 000+ följare på Facebook
27 000+ följare på Instagram
85 000 Mejlbank
5,5 M Sidvisningar på toughest.se

Uppdrag: Toughest
Hemsida: toughest.se
Toughest
Toughest
Toughest
Toughest
ProAd Sweden Vi brinner för det digitala mötet.
Vi finns här för att hjälpa dig. Bara fyll i och skicka så återkopplar vi så snart vi bara kan.
Skicka