Figgehn

Figgehn började producera videor på YouTube i större skala december 2012 och har arbetat heltid med detta sen maj 2013. Streamar exklusivt på YouTube även om har ett partnerskap med Twitch sen 2015. Streamat aktivt sen början av 2018.

Figgehn beskriver sina följare som en brokig skara där majoriteten är under 15, men har genom streamingen byggt upp en äldre “core”-publik som är över 25 år. Han hoppas de gillar honom för att han inte följer strömmen, och spelar de spel han själv är intresserad av och inte bara för att det är en trend.

Förutom gaming så gillar Figgehn även att leka med mat under namnet Inga Konstigheter.

Målgrupp:
Män 78%
Kvinnor 22%
Majoriteten av följarna är i åldern 13-24 år
Sverige 98%

Räckvidd

Instagram

57,7k

följare

Facebook

4,1

följer

Twitter

16,9k

följare

YouTube

153,7k

prenumeranter

Twitch

5k

följare

Stor Figgehn-logga
Figgehn i rutig skjorta
T-shirt med texten Min mamma älskar mig lika mycket som jag älskar figgehn
ProAd Sweden Vi brinner för det digitala mötet.
Vi finns här för att hjälpa dig. Bara fyll i och skicka så återkopplar vi så snart vi bara kan.
Skicka